...

paulina

jag vill inte gå & lägga mig för att jag är rädd för att vakna.
Så har jag kännt några dagar nu & varför jag är rädd för att vakna kan jag inte berätta, eller jag kan inte beskriva det. Det är helt enkelt någon konstig känsla. Jag kan vara hur trött som helst men samtidigt känna att jag vill vara vaken. Jag är inte rädd för att missa något, så det är inte det, men kanske för att jag vet att jag vaknar upp på samma ställe. Att allt är sig likt. Det kan vara det, men det är ändå något mer. Jag kan verkligen inte förklara det, men jobbigt känns det, riktigt jobbigt faktiskt. Jag vill inte ha det så här, det är inget jag valt, det hoppas jag i alla fall inte. Det jag hoppas nu är att denna känslan ska gå över. För jag tycker om att sova, jag vill inte missa något av det skönaste i världen, så att sitta uppe hela natten tills skolan börjar det är helt enkelt inget för mig.

Som nu t.ex. jag vill sova för jag vill vara utvilad tills imorgon, men inom mig säger något åt mig att vara vaken ett tag till, att läsa ut tidningen som jag köpte idag. Att titta på Shark som börjar snart. Det bästa hade väl varit att bara stänga av tv:n läsa ut tidingen & sen släcka, men nej så kan jag inte göra..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0